2010-05-04

Långt om lite

Idag skulle jag hämta ut mina bilder som jag lämnat in för framkallning. Butiksansvariga tjejen tyckte tydligen att jag skulle betala för dem, när jag redan gjorde det när jag lämnade in filmen. Detta ledde till en diskussion som pågick i ungefär tio minuter där vi sammanfattningsvis sa ungefär såhär:
Butiksansvarig: "Nej vår policy är att vi alltid tar betalt i efterhand!!1 Du kan inte ha betalat redan! Det står inte på ditt kuvert det brukar det göra om man redan betalat! Hur vet vi att du inte ljuger, du har ju inget kvitto!?"
Jag: "Men då har ni alltså lurat mig på pengar! Jag hade ju ett kvitto, det jag lämnade för att få ut bilderna alldeles nyss!"
Butikschef: "Nejmen det är bara en lapp."
Kärring: "Du måste väl ha kvitto förstår du väl!"
Jag (till kärring): Men jag trodde att det där var kvittot och jag tänkte väl att man kan vara trygg med att man får den service man har rätt till här utan kvitto! Och du har inget med den här diskussionen att göra! Varför skulle du vara delaktig?"
Kärring: Jo men jag stod här och lyssnade jag är stamkund här så jag vet hur det går till.
Jag: Men du är inte ansvarig!
Kärring hånler åt mig som om jag vore ett pundhuvud varpå jag stirrar sönder henne och funderar på att langa en bitchlap eller skrika åt henne att dra därifrån men jag gör ingetdera. Kärring och butikschef kollar på varandra och hånler båda två.

Slutar med att jag till slut betalar och säger att jag aldrig ska använda deras service igen. Ringer mamma och börjar hyperventilera och storgråta. Ni vet såndär gråt då man hulkar när man försöker andas in, inandningen tar liksom stopp någonstans i halsen. Kände mig så attackerad, får panik då. Jag avskyr orättvisor, när jag blir behandlad på ett visst sätt utan anledning. Dom stod bara och hånlog åt mig och tog mig inte på allvar, vilket jag också hatar. Jag vet ju att jag hade rätt. Bara för att jag är tonåring så värderas min åsikt mindre. JÄVLA KÄRRINGJÄVLAR. Gå inte till den kodaksponsrade fotobutiken i slussen är väl min poäng.

/inkzor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar